5 лесни трика за разпределяне на времето

5 лесни трика за разпределяне на времето

За да постигате успех във всяко начинание, най-важното правило, което трябва да спазвате е разпределянето на времето. Времето е най-ценният ресурс и трябва да го използваме добре. Продуктивността през деня много силно зависи от това как ще направим план-графика си.

Добрата организация стои в основата на добре свършената работа и освен това много улеснява процеса. Ако имате проблем в тази област, Ви предлагаме няколко съвета. Ако ги превърнете в навици ще намалите стреса, ще увеличите продуктивността и всеки ден ще усещате удовлетвореността от свършването на задачите в срок.

1. Почивки
Почивките от работа въздействат добре на тялото и на ума. Правете си кратки почивки, но ги планирайте така, че да не прехвърляте границата на продуктивността. Ако усещате, че се изморявате през около 2 часа, то си взимайте по 5 мин. на всеки 2 часа. Ако си направите график за почивките, ще бъдете много по-продуктивни през времето преди почивка. Това е така, защото ще знаете колко време Ви остава да свършите дадена задача.

2. Сън
Добрият сън е важен. Тялото и мозъкът ни имат нужда от тази почивка, за да бъдат продуктивни. Лягайте си по-рано, когато сте на работа на следващия ден, за да бъдете продуктивни.

3. Свършени задачи
Правете си списък със задачите, които вече сте свършили. Това ще Ви действа мотивиращо и ще Ви даде стимул да увеличавате списъка „Свършена работа”.

4. Несвършени задачи
Списъците са добри помощници. Направете си списък със задачите, които трябва да свършите през деня или през седмицата. Задайте конкретен срок за всяка една задача, за да не се разсейвайте.

5. Недовършени задачи
На всеки от нас се случва да започне нещо, което не може да довърши в конкретен срок. Планирайте как ще довършите това, което сте започнали. Избшгвайте да мислите за работа, когато сте у дома, защото това ще Ви натовари допълнително и ще стресира мозъка Ви. Всъщност мозъкът се настройва според това, как прекарвате деня си. Ако обикновено свършвате работа в 17.00h, то ума Ви се настройва да спре да мисли за това след този час. Ако мислите за недовършените си задачи в 22.00h, това допълнително ще Ви стресира и ще намали продуктивността Ви на следващия ден, защото ще сте пропуснали пълноценната почивка.

За да постигате успех във всяко начинание, организирайте задачите си така, както смятате, че бихте се справили с тях. Не се затрупвайте с неща, които биха могли да почакат. Свършете приоритетните точки от дневния ред и ако Ви остане време, направете и това, което е останало.