3 стъпки към повишението

3 стъпки към повишението

Всеки иска да се издига по кариерната стълбичка и да поема повече отговорности, за да постигне собствено удовлетворение. Повишението е строго специфичен процес и идва не само с по-висока заплата, но и с повече работни часове, повече създадени връзки и по-отговорни задачи.

Работодателите следят стриктно всеки свой служител и наблюдават как той се справя с поставените му задачи, в какъв срок изпълнява проектите си, дали е отговорен и отдаден към своята работа и още много други неща, преди да предложат повишение.

Понякога е трудно да впечатлите достатъчно работодателя си, особено ако работите в екип от хора, напълно отдадени и талантливи в това, което вършат. За да стигнете до по-висока позиция трябва да се отличите.

Ето как:

1. Общувайне
Общуването с екипа, с началника Ви и с други служители във фирмата, ще Ви помогне да вникнете по-добре в дейността на компанията.
Най-добрите лидери знаят, че ефективността им се разглежда в зависимост от ситуацията и тяхната публика.
Мъжете на ръководни постове са по-склонни да слушат говорещия, за да разберат основните моменти от това, което казва, докато жените по-скоро се опитват да разберат какво чувства събеседника им. И двете техники са доста успешни, но трябва да се вземе предвид моментната ситуация. Ако овладеете тези техники, със сигурност ще впечатлите, когото трябва.

2. Компетенция
Това е най-основната стъпка по пътя към повишението. Ясно е, че ако не сте достатъчно компетентни в това, което вършите, няма как да получите повече отговорности и повишение.
Да бъдете напълно запознати с това, което прави компанията и с това какви са Вашите приноси за успехите на фирмата, са неща, които се учат с годините.
Обикновено служителите очакват повишение след определен период, прекаран в компанията, но за да проявите претенции за повишение, трябва да сте много сигурни, че го заслужавате и че ще се справите, защото в противен случай, рискувате мястото си във фирмата.

3. Стратегия
Ако вече сте заели лидерска позиция, но искате да се издигнете повече е добре да се научите как да разпределяте работата между екипа. Изградете си стратегия, която ще позволи на всеки член на екипа да се изяви, да се справи с поставените задачи в срок и да не се затрупва с неща, които не може да свърши. За да постигнете това, първо трябва да опознаете добре всеки член на екипа си и да разберете какво го мотивира.