Странни въпроси, които шефовете на големи компании задават на служителите си

Странни въпроси, които шефовете на големи компании задават на служителите си

Изпълнителните директори на едни от най-големите компании в света, държат служителите, които наемат да бъдат максимално подготвени. Всички имат различни виждания за перфектния кандидат и всички те имат различни странни въпроси, чрез които разбират дали срещу тях стои потенциален служител.

Ако Ви се отвори възможност да кандидатствате в някоя голяма компания, добре написаната автобиография и натрупания Ви опит няма да бъдат достатъчни. Вероятно ще Ви зададат странен въпрос и това не бива да Ви стряска или разочарова. Ако сте стигнали до етапа на странните въпроси, значи е много вероятно да сте един от най-добре представилите се.

Ето някои от въпросите, които директорите на големи международни компании задават на интервю за работа.

Забавен и задължително странен екип работи в компанията Zappos. Тези ценности са най-ценени и затова хората, които провеждат интервюта задължително питат „Колко странен си по скалата от 1 до 10?“. Различното винаги е било на почит и новината, че се търси и на работното място е страхотна.

Какъв беше последният костюм, който носи?“, питат основателите на Warby Parker. Този въпрос им помага да разберат дали човекът срещу тях е забавен, което е основното качество, което се търси в компанията.

Лари Елисън, главен технически директор на Oracle, винаги задава въпросът „Ти ли си най-умният човек?“. Екипът е съставен от интелигентни и талантливи хора и всъщност въпросът въобще не е странен.

Илон Мъск, главен изпълнителен директор на SpaceX, посреща кандидатите за работа със загатка. „Ако стоите на повърхността на Земята и извървите една миля на юг, една миля на запад и една миля на север, в крайна сметка ще се озовете на същото място. Къде се намирате, всъщност?“. По този начин Мъск изпитва интелигентността на служителите си.

Ако бяхте животно какво щяхте да бъдете?“, пита Сторми Симон, който е президент на Overstock. Така той разбира как човекът се вижда, какви характеристики и качества притежава.

Шефа на отдела за проучвания и развитие към технологичния инкубатор на Alphabet – Ясмин Грийн, държи служителите ѝ да бъдат креативни и да притежават нестандартно виждане за света. Именно за това въпросът „Как ще спечелите пари от щанд за сладолед в Сентрал Парк“, винаги присъства на интервютата.