Поддържайте мозъка си здрав, за да живеете дълго

Поддържайте мозъка си здрав, за да живеете дълго

Мозъкът е най-важния орган в тялото ни, а много от неговите функции все още не са разгадани. Той представлява 2% от теглото ни, консумира около 30% от калориите, които приемаме, 20% от кислорода и 25% от кръвта в тялото ни.

Мозъкът е съставен от 85% вода и съдържа 100 млрд. неврона. 100 000 нервни окончания и неврони се съдържат в частичка голяма, колкото песъчинка.  Оказва се, че ако не полагате грижи за мозъка си, всеки ден губите по 85 000 мозъчни клетки, а това оказва влияние на стареенето.

Представяме няколко прости стъпки, чрез които процесът на стареене ще се забави и ще подмладите мозъка си.

1. Ако намалите приема на калории, това ще спомогне за мозъчната функция и дълголетието. Тоест ако намалите приема на лоши калории, ще направите услуга на мозъка си и на тялото си, ще живеете по-дълго и ще намалите риска от сърдечно-съдови заболявания. До този извод се е стигнало сле проведени редица изследвания с хора и животни.

2. Както вече споменахме, мозъкът консумира около 30% от калориите, което значи че това, което ядем е от голямо значение. За да постигнете оптимални резултати, предприемете балансирана диета. Това значи да приемате храни богати на фибри, протеини и качествени мазнини.

3. Мозъкът е 85% вода и това може да значи единствено, че Вие трябва да му предоставяте вода, за да бъде в оптимално здраве. Дори най-малкото нарушение в баланса на течностите може да доведе до увреждане във някои функции. Зеленият чай е полезен, защото съдържа химикали, подобряващи концентрацията.

4. Човешката нервна система очудващо много прилича на нервната система на китовете и делфините. След като вече знаете това, няма да Ви изненада фактът, че две от тритеесенциални мастни киселини, които спомагат за работата на мозъкаса с морски произход – DHA и ЕРА. Тези мастни киселини са много важни за мембраните на мозъчните клетки.

Какво да приемаме, за да се чувства мозъкът ни добре ?
Най-добрите храни за мозъка са богатите на добри мазнини, храни. Положителен ефект дават орехите, ябълките, боровинките, канелата, риганът, кокосово масло, рибата, яйца, зехтин, авокадо, бадеми и сурово какао.

Какво още?
1. Активността на тялото има добро влияние върху мозъчната функция. Йогата е добро занимание, така че може да обърнете внимание на някои пози от този спорт и да ги повтаряте ежедневно.

2. Комуникацията е един от ключовите фактори, които оказват влияние на мозъчната дейност. Общувайте с хора, от които можете да научите нови неща.

3. Четете книги, посещавайте различни събития и семинари, чиито теми биха Ви били интересни.

4. 80-годишно проучване сочи, че хората които имат цел и я преследват, живеят много по-дълго. Претеснението и стресът също оказват влияние на дълголетието, но негативно.